Chatbot fejlesztés

A DXC saját projektet indított a Microsoft Bot Framework és az Azure szolgáltatások felhasználásával, hogy létrehozzon egy chatbotot, amely leegyszerűsíti az adminisztrációs feladatokat. Célunk az volt, hogy csökkentsük az automatizálható végfelhasználói kérések megértésére fordított értékes időnket, és csökkentsük az informatikai részleg leterheltségét, valamint egy új, könnyen skálázható felületet hozzunk létre, amelybe aztán más szolgáltatásokat is becsatornázhatunk. Ezek fényében az utolsó félév egy komplex chatbot fejlesztésére irányult, amely kifejezetten nagyvállalati ügyfélszolgálatok tehermentesítésére lett tervezve. Azon belül is a fejlesztés három funkcióra irányult, a counter logikára, az alternatív válaszok adására, illetve az úgynevezett handoverre. A counter logika egy olyan modul, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználónak a meg nem válaszolt kérdéseinek számát nyomon kövessük. A bot fejlesztése során nagy hangsúly lett fektetve arra is, hogy minél emberibbnek tűnjön egy beszélgetés. Ennek egy fontos része, hogy nem statikus válaszokat ad a bot. A handover pedig a beszélgetés élő ügyintézőnek történő átadása. A beszámolóban ezeknek a moduloknak a fejlesztése kerül bemutatásra.

Pekár Adrián

2023-01-15

Támogató: DXC Technology Hungary