Device Inventory Manager mobilapplikáció fejlesztése Infúziós Pumpák és kiegészítőik kölcsönzésére, nyilvántartására

Az utóbbi időben megnőtt a távmunka iránti igény, minek következtében mind a
szoftverfejlesztőknek, mind a szoftvertesztelőknek szüksége van bizonyos eszközökre az
otthoni munkavégzéshez. Ilyen eszközök például az infúziós pumpák, szerelékek, fecskendők,
illetve a táp-, és szervízkábelek. Azonban ennek a folyamatnak a nyilvántartása és logisztikai
kezelése komoly kihívások elé állít bennünket.
E problémák megoldására született meg a Device Inventory Manager (DIM) applikáció ötlete,
amelynek fejlesztéséért én vagyok felelős. Az alkalmazás célja a kölcsönzött eszközök
hatékonyabb nyilvántartása és kezelése: a DIM segítségével könnyedén nyomon követhető,
hogy ki és mikor kölcsönözi ki pontosan melyik eszközt, valamint automatikus értesítéseket is
küld az érintett feleknek, így könnyen visszakövethető, melyik eszköz kinél található. A
kölcsönzés funkció mellett implementáltam egy visszahozatal funkciót is, ami rögzíti, mely
eszközök mikor kerültek vissza a laboratóriumba.
A kölcsönzés és visszahozatal is egy felhasználóbarát GUI-n keresztül történő QR kód
scanneléssel végezhető el. A felhasználó ezután megadja nevét, és hogy otthoni, vagy irodai
használatra szeretné kölcsönözni az eszközöket. A véglegesítés során az adatok frissülnek az
adatbázisban, és a DIM egy emailben értesíti az Asszisztenseket, Laboros kollégákat, illetve a
kölcsönzőket is a további teendőkről (ha vannak).
A fenti két funkciót kiegészítek egy leltározás lehetőséggel, amely még fejlesztés alatt áll. Ez
egy védett funkció, tehát csak a megfelelő jogosultsággal rendelkezők férhetnek hozzá. Ezen
a platformon megtekinthető lesz az összes rendelkezésre álló eszköz, azok részletes adataival,
mint azonosító, állapot, felhasználó, prototípus stb. Ezen kívül a rendszer lehetővé teszi az
eszközadatok módosítását, valamint az eszközök felvétele és törlése is elvégezhető.
Az applikációt a Microsoft PowerApps környezetében fejlesztem, kihasználva a platform
rugalmasságát és könnyű használhatóságát. A környezet egy intuitív felületet biztosít, ahol az
alkalmazásokat gyorsan és könnyen meg lehet tervezni és testre lehet szabni. Az eszköz
palettája széles skálát kínál az adatkapcsolatoktól kezdve az űrlapokig és kezelőszervekig,
lehetővé téve a felhasználók számára az egyedi alkalmazások létrehozását a saját igényeik és
specifikációik alapján. Az applikációfejlesztéshez könnyen integrálhatók az adatforrások,
például adatbázisok vagy felhőalapú szolgáltatások.
Az alkalmazás, melyet a Microsoft PowerApps segítségével fejlesztek, nem csupán a
kölcsönzési folyamatokat automatizálja, de egyúttal a jövőben az eszközleltározást is
optimalizálja majd. A rugalmas és felhasználóbarát platformnak köszönhetően a felhasználók
könnyedén kezelhetik és nyomon követhetik a kölcsönzéseket, miközben az eszközadatok
leltározása is hatékonyan történik, hozzájárulva a zökkenőmentes munkavégzéshez és a
logisztikai folyamatok egyszerűsítéséhez.

Pavlikovics Rebeka