Real-time data analytics for smart squashing

A külső szemlélő könnyen meg tudja állapítani egy folyamatban lévő fallabda játékról, hogy azt mint szabadidős tevékenység játsszák vagy éppen egy verseny folyik. Bár úgy tűnik látszólag triviális a döntés, nehéz számszerűsíteni a különbséget a két módon játszott fallabda meccs között. Ebben a tanulmányban bemutatjuk azokat az adatbányászaton alapuló megállapításokat, amelyek tudományosan megteszik ezt a megkülönböztetést. Az alkalmazott analitikai módszereket egy “okos” fallabda pályáról gyűjtött nagy mennyiségű adathalmazon mutatjuk be. Eredményeink azt mutatják, hogy valóban meg lehet különböztetni a szabadidő és a verseny fallabdajátékot a játékosok pozíciói és sebességei, a falon történő labdabecsapódások helyei, stb. alapján. A tanulmányban bemutatjuk az adatgyűjtési keretrendszert, az alkalmazott adatelemzési módszertant és az eredményeinket. Az eredményeket KDD Workshop on Large-scale Sports Analytics konferencián publikáltuk.

Toka László, egyetemi adjunktus, BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék, toka@tmit.bme.hu
Hosszu Éva, egyetemi tanársegéd, BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék, hosszu@tmit.bme.hu

A kutatási beszámoló letölthető innen (PDF)

2016. július 18.