Szolgáltatásirányítási központban folyamatok automatizálása AI felhasználásával

A téma célkitűzése egy olyan alkalmazás megvalósítása volt, amely képes a NISZ Zrt. partnercégeitől fogadott e-mailek automatikus feldolgozására, annak érdekében, hogy a kifejlesztett szolgáltatás a bejövő leveleket a megfelelő kollégához vagy cégen belüli csoporthoz legyen képes továbbítani. A mesterséges intelligencia alapú alkalmazás célja az ügyfélszolgálat segítése, a rájuk nehezülő rengeteg teendő csökkentése. A gépi tanulás alapú szövegosztályozás egy korszerű megoldás, amelyet többféle célra is fel lehet használni, mint például SPAM szűrők fejlesztéséhez, kapott e-mail tárgya szerinti osztályozáshoz, dokumentumok csoportosításához, chatbotok alkalmazásához stb. Egy betanított algoritmus segítségével pár száz, vagy pár millió üzenet elemzése is rövid időbe telik, amivel egy szolgáltató rengeteg időt spórolhat meg. Egy ilyen elemző valós időben dolgozik így, ha egy bejelentett sürgős probléma a lehető leghamarabb eljut a megfelelő szakemberhez, aki azt kezelni tudja. A félév fő feladata NISZ Zrt. e-mail archívumának elemzése, az adathalmaz előkészítése és szűrése, modell betanítása, valamint egy demó program létrehozása volt, amivel a tanítást hatékonyságát vizsgálni lehet. A megvalósított alkalmazással elért eredmények nagyon biztatóak, hiszen több módszer is implementálva és tesztelve, 85-90%-os pontosságot tudtunk elérni, azaz a bejövő e-maileket a rendszer igen nagy valószínűséggel a megfelelő kollégához, illetve csoporthoz tudja irányítani. Ugyan az elsődleges eredmények is igen jók, további célunk, hogy a gépi tanulás alapú modellünket tovább javítsunk, illetve kidolgozzuk annak módját, hogyan lehet a megoldásunkat integrálni a vállalati informatikai rendszerbe.

Dr. Huszák Árpád

2022-07-01

Támogató: NISZ Zrt.