Szolgáltatásirányítási központban folyamatok automatizálása AI felhasználásával

A projekt célja egy olyan alkalmazás létrehozása, amely segítségével automatizáltan tudjuk kezelni a bejövő e-maileket. Mivel a NISZ Zrt. sok partnercéget tudhat maga mellett, így a napi szintű bejövő e-mailek mennyisége is hatalmas. Az ügyfélszolgálat feladata az e-mailek szortírozása, viszont az alkalmazás segítségével könnyíthetjük a munkájukat, és redukálhatjuk a rájuk nehezülő sok feladatkör számát. Az MI segítségével rövid idő alatt nagymennyiségű e-mail adathalmazt tudunk átvizsgálni, és a megfelelő kollégához/kollégákhoz, vagy csoporthoz továbbítani. Ezen kívül, valós időben képes dolgozni, és nem befolyásolja a fáradtság, érzelmek, és más gondolatok sem. Az alapja a szövegosztályozás, ami már sok jól működő megoldás létrehozásában nyújtott segítséget. Például, SPAM szűrők esetében, chatbotok működésében, vagy különböző szortírozó alkalmazások létrehozásában is rendkívül jelentős a szerepe. A félévben a fő feladat a NISZ Zrt. e-mail archívumának elemzése, és egy demóprogram létrehozása volt, amellyel a tanítást, illetve az adathalmaz kihagyhatatlan előfeldolgozását tudtuk vizsgálni. A félév végén a demóprogram segítségével közel 90%-os pontosságot sikerült elérni, és különböző algoritmusokon kipróbálva is szép eredményeket kaptunk. Az ígéretes előzetes eredmények ellenére célunk egy olyan alkalmazás létrehozása, amely a lehető legpontosabb, így lehetőség szerint szeretnénk még ennél is nagyobb pontosságot elérni, és egy megoldást találni a projekt valós környezetbe integrálására is.

Ujvárosi Csongor

2022-07-10

Támogató: NISZ Zrt.