Szolgáltatásirányítási központban folyamatok automatizálása AI felhasználásával

A NISZ Zrt. IT osztálya számos megkeresést kap ügyfeleitől, partnereitől, melyek különböző jellegű feladatokat, igényeket fogalmaznak meg. Ezen levelek feldolgozását emberi erőforrás felhasználásával valósítják meg a nap minden órájában. Az alkalmazottak a levelek feldolgozását követően rutin szerint egyet nyitnak a levél tartalmától függően. A problémákat vagy a kéréseket az adott jegyhez kapcsolódó felelőscsoportok oldják meg, vagy teljesítik. Ezen levelek feldolgozása mellett az alkalmazottaknak rengeteg egyéb feladatuk is van, melyek teljesítését egy időben végzik a korábban felsoroltakkal munkaidejük alatt. A gépi tanulás, ezen belül a szövegosztályozásra fejlesztett megoldások rengeteg fejlődésen mentek keresztül az elmúlt években. Gyorsaságának, pontosságának és fejleszthetőségének köszönhetően, várhatóan több, az emberek által elvégezett feladatokat lesz képes egyszerűsíteni. A NISZ Zrt., és a PARIPA ösztöndíjprogramon keresztül kaptam a felkérést, hogy térképezzem fel a cég IT osztályának azon folyamatait, amelyek automatizálhatóak, és valósítsam meg az egyik opciót. A fejlesztésem témája egy olyan szoftver fejlesztése, tesztelése, implementálásának előkészítése, amely a cég Outlook levelező rendszere és a HP Service Manager jegykezelő alkalmazás között helyezkedik el. Ez az alkalmazás a levelek automatizált feldolgozását végezné el. A fejlesztés célja megkönnyíteni az alkalmazottak mindennapi feladatait, a levelek besorolásának pontosítása és a cég modernizálása.

Ujvárosi Csongor

2023-01-15

Támogató: NISZ Zrt.